Opdaterede retningslinjer i hele landet for teknikerbesøg i forbindelse med Covid-19

18. december 2020

Som TV/bredbåndsleverandør i boligforeninger og service- og samarbejdspartner i antenneforeninger har vi i Dansk Kabel TV en national forpligtelse til at sørge for, at vores kunder kan holde sig opdateret om verdenssituationen via deres bredbåndsforbindelse eller TV-signal.

Derfor er det nødvendigt for vores teknikere stadig at bevæge sig rundt i Danmark og ofte indenfor hos vores kunder. Men det er dog også vores ansvar at gøre vores allerbedste for at begrænse smitten af COVID-19 blandt vores medarbejdere og kunder.

Derfor følger vi sundhedsmyndighedernes anbefalinger, og det betyder, at teknikerbesøg fra dags dato og foreløbig indtil den 1. februar 2021 begrænses til et absolut minimum, så vi mindsker risikoen for smittefare. 

I stedet har vi trænet vores kundeservice til at foretage en dybere fejlsøgning over telefonen i første omgang. Hvis vi er nødsaget til at sende en tekniker ud, har vi ændret i processen, så vi begrænser kontakt mellem teknikere og kunder.

I stedet for at starte fejlsøgningen inde i kundens hjem og ansigt-til-ansigt med kunden, som vi plejer, så starter vores teknikere nu fejlsøgningen ude ved kabelskabet. Hvis installationen ser korrekt ud, ringer vores tekniker til kunden, og guider kunden igennem en fejlsøgning.

Vi håber, at disse vigtige skridt kan hjælpe os og vores kunder igennem den næste kritiske tid med Covid-19, og at vi sammen kommer godt ud på den anden side.

De gældende retningslinjer ifm. teknikerbesøg.

  • Der gives ikke hånd
  • Inden teknikeren går ind i boligen spørges der om Corona mistanke for personer i boligen.
  • Der må, hvis muligt, max. være 1 person i rummet foruden teknikeren.
  • Teknikeren skal bære mundbind i boligen.
  • Teknikeren benytter håndsprit før han/hun kommer ind til kunden.
  • Teknikeren holder altid en personlig afstand på mindst 2 meter til andre teknikere eller kunden og undgår berøring.
  • Ved bookning opfordres kunden til at sørge for at lufte godt ud, inden teknikeren kommer.
  • Kunden opfordres til at melde afbud hurtigst muligt, hvis der opstår sygdom i hjemmet.