E-mail


1.    Hvad hedder jeres postservere (pop3 og SMTP server)
Svar: Vores indgående postserver hedder: "pop3.danskkabeltv.dk".
Udgående postserver hedder: "smtp.danskkabeltv.dk".
OBS: Vi anbefaler, at du sætter din mail op til ASMTP.                                                   
Dette gør du ved at ændre den udgående port til port 465 og sætte kryds i SSL.


2.    Hvor mange mailadresser kan jeg få igennem jer og hvad koster de?
Svar: Hvis du har internet hos os, kan du få op til 10 mailadresser gratis.


3.    Hvor meget lagerplads er der på min e-mail?
Lagerpladsen er 500 Mb eller 1.000 mails, alt efter hvad du først når til. Du får en advarsel, når du når 90% af kapaciteten, så du kan nå at reagere.


4. Kan jeg selv ændre koden til min mail adresse?

Svar: Nej det er ikke muligt, koderne er autogenereret.


5.  Hvad er mit brugernavn til min mailadresse?
Svar: Dit brugernavn er HELE din mailadresse og ikke kun hen til "@".


6. Hvorfor kan jeg modtage mails men ikke sende?

Svar: Det højst sandsynligt, fordi du bruger en forkert SMTP server. Se punkt 1.


7. Hvorfor kan jeg ikke sende mails, når jeg er tilsluttet et andet netværk/internetforbindelse?
Svar: Du kan ikke sende via vores SMTP server på en anden internetforbindelse.
 
Du har to muligheder for at komme uden om det problem:

1.    Du benytter din nuværende internetudbyders SMTP server.
2.    Du ændrer din mailopsætning til ASMTP. Herefter kan du sende fra de fleste internetforbindelser.
Du kan få hjælp til at opsætte din mail til ASMTP under punkt 1.

8.  Er det muligt at få en webmail?
Svar: Så snart du har en mailadresse igennem os har du adgang til vores webmail
Adressen er: "post.danskkabeltv.dk".
Vejledning til opsætning af mail kan du finde her


9.  Hvorfor modtager jeg så meget SPAM på min mail

Svar: SPAM kommer som regel i bølger. Der går ind imellem lidt tid indtil SPAM bliver registreret i et overordnet filter, som blokerer for afsenderen.