Interview: Hvem er Dansk Kabel TV?

 

Interview med kundeservicemedarbejder Diana Ristevska

30. oktober 2015 

 


Hvad består dit arbejde i?

Jeg servicerer kunder. Det omfatter tilmelding, opsigelse, fakturaspørgsmål og salg af produkter.

Hvad kan du bedst lide ved dit arbejde og din arbejdsplads?

Interaktionen med mennesker interesserer mig mest. Jeg er uddannet i servicefaget, og jeg trives godt med at give en god oplevelse.

Hvordan tror du, det er at være kunde i Dansk Kabel TV i 2020?

Med et ord: Bedre! Jeg synes, vi arbejder meget progressivt, og der er masser af tage fat i, særligt indenfor produktudvikling. Men der er også flere områder, hvor vi kunne udvide vores service. Derfor må konklusionen være, at tingene bliver bedre for hver dag.

Hvorfor tror du, at kunderne er glade for Dansk Kabel TV?

Jeg tænker ofte på, hvordan vi ligger i forhold til andre udbydere og konkurrenter. Det, jeg oftest hører fra kunderne er, at de føler vi ”ikke er for store”. Vores styrke er helt klart at gøre servicen personlig, og det er der plads til, når man ikke behandler kunderne som på et samlebånd. Det ER personligt at yde god service! Desuden har vi godt og billigt bredbånd, vi er jo konkurrencedygtige på priserne.

Hvad kan vi ud over at levere godt bredbånd til en god pris? 

Jeg synes, vi er gode til at være ”servicesynlige”! Vi er ude i foreningerne og hjælpe med at få dem i luften. Faktisk er det ofte et par af mine kollegaer fra kundeservice, der tager i marken for at møde vores brugere i øjenhøjde f.eks. ved opstart af en ny forening eller til vores årlige nytårskur.

Kan du huske en situation, hvor servicen har været meget synlig?

Det der står skarpest i min hukommelse omkring synlighed, er en weekend her i foråret 2015, hvor en automatisk opdatering på en type af vores netværksbokse ikke kunne fuldføres. Nogle af vores kunder stod uden forbindelse. Det var en usædvanlig situation, hvor vi trådte til og fik udredt problemet hurtigt og effektivt.

Hvordan oplevede du vores serviceniveau i den situation?

Vi måtte tage ud til nogle af kunderne for at genstarte deres bokse. Det krævede meget, rent logistisk – og det gjaldt både internt, men især da også eksternt, da vi pludselig havde henvendelser fra afventende kunder samtidigt.

For at kunne håndtere opgaven hurtigst muligt, havde vi fem telefonsupportere fra kundeservice, der straks tog i marken, og så blev der rustet op med tre friske hold til weekenden.

Den aktion viste virkelig, hvilken kaliber vi er lavet af! Vores kunder var glade for at se os on-site, og der var et gensidigt positivt samarbejde. Vi ER personlige i vores måde at håndtere kunderne på.